Screen Goo - to kanadyjski producent powierzchni ekranowych o wyjątkowo dobranej formule w postaci płynnej. Specjalistyczne farby zostały zaprojektowane, aby uzyskać możliwie najlepsze rezultaty wizualne w danych warunkach projekcji.
Produkty:
Zobacz produkty Screen Goo w naszej ofercie.
Recenzje:
Recenzja farb Screen Goo z serwisu ProjectorCentral.
Test farb z magazynu Audio Video (.pdf).
Opinia Klienta (.pdf).
Opisy i realizacje:
Zobacz przykladowe realizacje.
Opis przykladowego wykonania ekranu.
Film instruktażowy do Screen Goo (.mov, 4 mb).
Baza wiedzy o farbach projekcyjnych
Co to jest Screen Goo?
Screen Goo to powierzchnie ekranowe o wyjątkowo dobranej formule w postaci płynnej. Zostały zaprojektowane aby uzyskać możliwie najlepsze rezultaty wizualne w danych warunkach projekcji.
Dla kogo przeznaczone są produkty Screen Goo?
Produkty Screen Goo są przeznaczone dla wszystkich: poczynając od klientów indywidualnych, a kończąc na wielkich zakładach przemysłowych.
Czy ja mogę także używać te produkty?
Screen Goo zostały tak specjalnie zaprojektowane, aby z powodzeniem mógł je stosować zarówno profesjonalista jak i amator. Farbę można rozprowadzać natryskowo, a także za pomocą wałka.
Czy to jest drogie?
Koszt całego ekranu to koszt powłoki (rozprowadzonej na przygotowaną ścianę). Ewentualnie, bardziej wymagający użytkownicy mogą zadbać o dodatkową ramkę wokół ekranu.
Jak dobrać odpowiednią farbę do odpowiedniego projektora?
Nie jest łatwo odpowiedzieć na takie pytanie. Pod tym adresem znajduje się specjalny kalkulator, który na podstawie pewnych parametrów pomoże określić zalecane farby.
Ile litrów farby będę potrzebował? Jaka jest jej wydajność?
Do wykonania ekranu są potrzebne dwie powłoki: warstwa podkładowa oraz zewnętrzna (właściwa). Wydajność tych farb w znacznym stopniu zależy od podłoża. Typowo 1 litr wystarczy na pomalowanie dwóch cienkich powłok o powierzchni około 4,65m kwadratowego przy założeniu idealnych warunków na nieabsorpcyjnym podłożu. Aby uzyskać najlepsze rezultaty bardzo istotne jest aby podłoże było maksymalnie białe.
Pojemność puszki | Wydajność - malowanie wałkiem [m2] | Wydajność - malowanie natryskowo [m2] |
0,5L | 2,33 | 1,86 |
1L | 4,65 | 3,72 |
2L | 9,30 | 7,44 |
3,78L | 17,56 | 14,05 |
16L | 74,33 | 59,46 |
Jakie powinno być podłoże do malowania?
Farby Screen Goo do przedniej projekcji mogą być użyte praktycznie na każdym gładkim, zdolnym do pomalowania podłożu. Aby osiągnąć możliwie najlepsze rezultaty podłoże powinno być płaskie i gładkie. Jeśli tak nie jest, należy je wyszlifować i wyrównać. Materiały porowate takie jak mur suchy, oraz drewnopochodne: sklejka, płyta wiórowa, MDF powinny być wcześniej wypełnione i wyrównane.
Kolorowe powierzchnie należy także wcześniej pomalować na biało.
Instrukcja malowania za pomocą wałka:
Przed pomalowaniem należy upewnić się, że powierzchnia jest czysta i gładka. Rezultaty będą tym lepsze, im bardziej gładkie będzie podłoże.
Wlać około 200ml farby podkładowej (Reflective Coat/Base Coat) do kuwety. Następnie, bardzo delikatnie nabrać farbę wałkiem z jednej strony, obrócić wałek i znowu nabrać delikatnie farbę. Taka ilość farby na wałku powinna wystarczyć do pomalowania dwóch pionowych pasów.
Malować powierzchnię wykonując pionowe ruchy: od samej góry do dołu. Gęstość farby podkładowej powinna być wystarczająca aby pokryć spodnią warstwę podłoża. Po pomalowaniu pierwszego pionowego pasa, pomalować drugi pas z niewielką nakładką. Następnie ponownie nabrać taką samą ilość farby jak poprzednio i pomalować kolejne dwa, trzy pionowe pasy. Teraz, aby wyrównać i wykończyć wcześniej pomalowane fragmenty, wrócić do samego początku i przejechać szybkimi, prostymi ruchami z góry do dołu. Następnie kontynuować malowanie wybierając dwa, trzy pasy. Przy malowaniu wykańczającym należy bardzo delikatnie naciskać wałkiem, zwracając uwagę na to aby strona z rączką była zorientowana w kierunku powierzchni nie pomalowanej (zazwyczaj tam bardziej naciskamy wałek). Malowanie wykańczające należy wykonać maksymalnie 2 – 3 minuty po malowaniu pierwotnym z niewielką nakładką, od samej góry do samego dołu.
Po pomalowaniu pierwszej warstwy podkładowej powinniście mieć już pewną wprawę. Teraz należy odczekać aby warstwa wyschła (około 1 – 2 godzin). Po wyschnięciu położyć drugą warstwę podkładową, a następnie postępując zgodnie z wcześniejszym opisem dwie warstwy właściwe (Finish Coat/Top Coat).
W przypadku malowania bardzo dużych powierzchni i warunków otoczenia powodujących szybkie schnięcie farby można zastosować preparat "Flow Release". Spowalnia on (dwukrotnie, trzykrotnie: do 3 – 6 godzin) czas schnięcia – dzięki temu możemy dokładnie i równo pomalować duże powierzchnie. Do 200ml farby należy dodać na początek jedną, dwie krople "Flow Release".
Instrukcja malowania natryskowego:
Przygotowanie podłoża:
Tak samo jak w przypadku malowania wałkiem.
Zalecany sprzęt:
Pistolety HVLP z końcówką o średnicy 1.5 – 2mm. Bardzo ważne jest aby żadna z części sprzętu nie była zanieczyszczona rozpuszczalnikiem – spowoduje to zniszczenie powłoki Screen Goo.
Warstwa podkładowa:
Warstwę podkładową należy rozcieńczyć o 5-10% za pomocą przefiltrowanej lub destylowanej wody.
Warstwa właściwa:
Warstwy właściwej nie należy rozcieńczać. Postępować zgodnie z instrukcjami jak dla warstwy podkładowej z tym, że czas pomiędzy kolejnymi warstwami powinien wynieść około 45 – 60 minut.
Problemy:
Przy malowaniu wałkiem w miejscu nakładania kolejnych pasów mogą być widoczne delikatne smugi i pasy. Jest to całkowicie normalne i w większości przypadków powinno zaniknąć po wyschnięciu farby. Jeśli nadal po 4 – 6 tygodniach będą widoczne pasy skontaktuj się z dystrybutorem.
Ekran malowany wałkiem może mieć delikatną wypukłą strukturę (jak skórka pomarańczy). Jest to całkowicie normalne. Nie wolno tego szlifować i wyrównywać.
Czas schnięcia.
Ekran jest już gotowy do użycia zaraz po malowaniu. Jednak swoje najlepsze właściwości i pełnię możliwości pokaże po około 6 tygodniach. Czas ten bowiem jest potrzebny aby specjalna akrylowa powierzchnia całkowicie wyschła i wyklarowała się.
Dostępne powierzchnie:
• Reference White (CRT White)
• High Contrast (Digital Grey )
• Max Contrast (Ultra Grey)
• Ultra Silver 3D
• Rear projection (tylna projekcja)
• Ultra Black
Czym różnią się te powierzchnie?
Różnią się współczynnikiem odbicia. Ciemniejsze, szare powierzchnie zapewnią lepszy kontrast.
Zapraszamy na oficjalną stronę ScreenGoo w Polsce: www.screengoo.pl.