Projekcja.pl


 

imię i nazwisko

telefon

e-mail



treść


2 + 4 (poniżej wpisz wynik)


  

  Ekrany do kina domowego - Recenzja z serwisu ProjectorCentral



Evan Powell, 3.06.2004
Poniżej przedstawiamy fragmenty testu ekranów do kina domowego, które zostały opublikowane na serwisie Projectorcentral. Fragmenty dotyczą produktów firmy Goo Systems - farb projekcyjnych Screen Goo. 

Screen Goo jest produktem przeznaczonym dla tych którzy lubią majsterkować i cieszą się kiedy mogą stworzyć dobry produkt za minimalna cenę. Wykonanie ekranu Screen Goo składa się z dwóch etapów: najpierw należy nałożyć warstwę podkładową, a następnie właściwą.
Jeden litr każdej substancji wystarczy do stworzenia ekranu o podstawie 2,8 m w formacie 16:9. Koszt samej farby to koszt około 930 zł (oferowana w zestawie typu KIT farba podkładowa i właściwa, czarna farba do stworzenia ramki, wałek z kuwetą).
 
Firma Goo oferuje trzy różne typy ekranów: jeśli chcesz całkowicie białą powierzchnię wybierzesz CRT White. Jeśli chcesz powierzchnię szarą, wysoko-kontrastową do wyboru masz: Digital Grey Lite lub Digital Grey (ta ostatnia jest ciemniejsza). Same nazwy produktów mogą nic nie mówić. Powierzchnie szare mają na celu zwiększenie kontrastu projektorów cyfrowych, podczas gdy projektory CRT mają na tyle duży, że mogą wykorzystywać biały ekran.
W teście zamieściliśmy recenzję dwóch powierzchni: CRT White oraz Digital Grey Lite.

CRT White
Generalnie można stwierdzić, że jakość jaką oferuje ekran z powierzchnią CRT White jest w stosunku do profesjonalnych ekranów niespodziewanie dobra. Uwzględniając niski koszt takiego ekranu jakość ta jest wybitna.
Według specyfikacji, ekran CRT White posiada wzmocnienie 1.8. Według naszych pomiarów otrzymaliśmy wynik 100% w stosunku do białej standardowej tablicy, co czyni go czwartym białym ekranem pod względem jasności (w teście brały udział następujące ekrany z powierzchnią białą: Vutec BriteWhite, Stewart Studiotek 130, Draper M1300, Da-Lite Cinema Vision, Carada Classic Cinema White) . Był o 23% ciemniejszy od najjaśnieszego ekranu jakim był Stewart Studiotek 130.
Nasz Ekran Goo zbudowaliśmy wykorzystując wokoło 2,5 cm drewnianą ramkę pomalowaną na czarno. Widać było, że aby uzyskać najlepszy rezultat ekran wideo musi posiadać czarną drewnianą (lub z innego materiału) ramkę. Chociaż jej szerokość może zależeć od indywidualnych preferencji, zalecamy aby wynosiła ona co najmniej 5 cm (idealnie 7,5 – 8,5 cm). Idąc dalej należałoby pokryć ją specjalnym, czarnym i nie odbijającym materiałem (np. aksamitem). Zwykła drewniana ramka pomalowana na czarno niestety nie da tak dobrego rezultatu: będzie po prostu odbijała światło. Dlatego też profesjonalni producenci wykorzystują specjalistyczne materiały instalowane na ramach, aby idealnie pochłaniały światło.
Pytanie jakie należy teraz sobie zadać, to nie jak ekran Goo wypada w porównaniu z ekranem Stewarta, ale jak z porównywalnym cenowo białym ekranem Carada (przybliżona cena ekranu w kraju wynosiłaby ok 5.000 zł), który będzie najczęściej opcją dla farb Goo.

Porównując oba ekrany można stwierdzić, że CRT White dużo mocniej odbija światło – jest znacznie jaśniejszy – szczytowy punkt bieli był o 30% jaśniejszy. Jednocześnie jakość i odwzorowanie kolorów w Goo była lepsza. Biel jest neutralna, podczas gdy na ekranie Carada miała lekkie niebieskie zabarwienie (widoczne na górnej części skali szarości). Carada posiada tę przewagę w stosunku do ekranu Goo, że jest dużo prostsza w montażu. Do kompletnego złożenia ekranu potrzeba około 10 minut, zatem nie jest to za bardzo skomplikowany proces.

Podsumowując: Screen Goo White CRT jest w stanie stworzyć naprawdę bardzo imponujący obraz jak za te pieniądze. Należy zadbać o odpowiednie podłoże, ramkę, starannie pomalować, a koszty poniesione w stosunku do otrzymanych wyników okażą się zaskakująco małe.

Powierzchnia Dital Grey Lite
Digital Grey Lite jest również bardzo sensowną propozycją. Jednak nie jest aż tak konkurencyjny w stosunku do ekranów szarych bardzo wysokiej jakości, jak powłoka CRT White w stosunku do powierzchni białych. To najtańsze rozwiązanie ze wszystkich szarych ekranów które testowaliśmy. Tak jak w przypadku CRT White, kolory na Grey Lite były niemal perfekcyjne. Digital Grey Lite w sposób jednoznaczny pokonuje jakością obrazu ekran budżetowy Carada High Contrast Gray. Pomiędzy tymi dwoma jest ewidentnym zwycięzcą.

* ceny produktów odniesiono do realiów polskiego rynku



(c) 2013 Projekcja Sp. z o.o., email: biuro@projekcja.pl
programowanie i grafika: e-technologie.pl
Projektory, ekrany - Infolinia handlowa: 801 79 80 50, Infolinia serwisowa: 601 197 066
Wrocław, ul. Ojca Beyzyma 7, tel. 71 784 97 60, fax 71 784 97 61

Projektory multimedialneEkrany projekcyjneSony VPL-HW55ESScreen GooInstalacje audiowizualneLampy do projektorówWypożyczenia projektorówTablice InteraktywneProjektory LEDWideokonferencjeEkrany AVTekProjektor AT6000EDreamocSklep projektor.plProjektory InstalacyjneProjektor CasioProjektory archiwalne